Радомишльська громада
Житомирська область, Житомирський район
Малий Герб України
gov.ua
державні сайти України
 

Проведено онлайн семінар для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами: «Особливості розвитку когнітивної сфери дітей з інтелектуальними труднощами"

Дата: 20.02.2024 09:11
Кількість переглядів: 137

15 лютого 2024 року фахівцями (консультантами) ІРЦ  було проведено онлайн семінар для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами: «Особливості розвитку когнітивної сфери дітей з інтелектуальними труднощами. Врахування індивідуально – типологічних особливостей дітей при організації освітнього процесу». 

Діти, які мають інтелектуальні труднощі – найчисельніша категорія дітей, які навчаються в інклюзивних класах.

Метою семінару було підвищення рівня обізнаності педагогів щодо особливостей функціонування когнітивної сфери дітей, які мають інтелектуальні труднощі, удосконалення знань щодо використання адаптацій та модифікацій для дітей з інтелектуальними труднощами при підготовці до уроку, використання сучасних інтерактивних технологій на уроках.

При роботі з дітьми, які мають інтелектуальні труднощі, важливо розуміти причини їх виникнення, особливості функціонування пізнавальних психічних процесів дітей (сприймання, уваги, пам’яті, мислення). Фахівець (консультант) Світлана Столяр наголосила, що саме від розвитку цих психічних процесів залежить у подальшому формування особистості дитини й ефективність її адаптації та соціалізації. Діти з інтелектуальними труднощами успішно оволодівають практичними діями (особливо трудовими) внаслідок цілеспрямованого навчання та виховання. Важливо налагодити ефективну взаємодію з дитиною під час перебування її в закладі освіти, адже дорослий є тим необхідним рушієм, який власним ставленням до дитини формує її світогляд та сприйняття нею оточуючих і самої себе.

Фахівець (консультант) Анна Корзун розкрила питання щодо шляхів адаптації та модифікації освітнього середовища для дітей з інтелектуальними труднощами. Головна відмінність цих двох понять у тому, що адаптація не передбачає зміни змісту навчання. Тобто йдеться про корекцію підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами (ООП), тоді як модифікація передбачає зміну навчальних планів і програм й, відповідно, очікуваних результатів. Фахівець розповіла про важливість підлаштування освітнього простору під потреби кожної дитини, адже основне завдання фахівців у цьому напрямі – організувати для дитини з ООП зрозуміле та чітко визначене середовище, у якому вона може почуватися захищеною та працювати у своєму режимі й відповідно до своїх здібностей, а також забезпечити комунікацію з рештою дітей у колективі.

Існує велика кількість методик, що дають змогу ефективно навчати та розвивати дітей, які мають інтелектуальні труднощі. Серед них методики Глена Домана, Миколи Зайцева та ТАН-Содерберга. Фахівець (консультант) Валентина Партіцька  розповіла про суть кожної методики, особливості їх використання, а також переваги та недоліки їх застосування в своїй практичній діяльності. Перевагами методики М.Зайцева є те, що дитина наочно бачить і чує озвучення букв та складів, методика глобального читання за Доманом дає унікальну можливість швидкої обробки великого об’єму друкованого матеріалу, методика ТАН-Содерберга зосереджена на стимулюванні появи та формування  у дітей  з інтелектуальними труднощами більших можливостей в  оволодінні мовленнєвою діяльністю та компетенцією спілкування.

 Діти з інтелектуальними труднощами потребують спеціальних підходів не лише при навчанні їх грамоти, а при засвоєнні математичних навичок. Фахівець (консультант) Наталія Стасюк ознайомила учасників семінару з однією з сучасних методик для формування математичних навичок у дітей з ООП – «Нумікон», вона допомагає візуалізувати абстрактні числа, робити їх реальними.  Навчання математики дітей інтелектуальними труднощами за допомогою методики «Нумікон» дає можливість задіяти їхні сильні сторони: візуальне сприймання та пам’ять, здатність навчатися практично, здатність навчатися за наслідуванням, здатність навчатися за аналогією.

Не існує універсальних методик навчання дітей з особливими освітніми потребами, адже кожна дитина потребує індивідуального підходу та поєднання різноманітних методів та методик відповідно до її потреб та можливостей.

 Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних