Інформація про роботу юридичного відділу Радомишльської міської ради
Відповідно до Положення про юридичний відділ Радомишльської міської ради основними завданнями та функціями відділу є:
1. Юридичний супровід діяльності міської ради та її виконавчого комітету, організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативно-правових актів Радомишльською міською радою та її виконавчими органами, а також посадовими особами під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків, роз’яснення чинного законодавства України, захист прав та законних інтересів голови, міської ради, та її виконавчих органів у судах та інших органах, своєчасне застосування правових норм при здійсненні своїх повноважень виконавчими органами ради та їх посадовими особами.
2. З питань здійснення органами місцевого самоврядування контролю за додержанням законодавства про працю, метою діяльності та основним завданням є реалізації державної та місцевої політики щодо додержання законодавства про працю та зайнятість населення на території Радомишльської міської ради у межах повноважень, встановлених чинним законодавством, що включає:
- здійснення державного контролю за додержанням законодавства з
питань своєчасної та у повному обсязі виплати заробітної плати.
- здійснення державного контролю за додержанням мінімальних
гарантій в оплаті праці.
- здійснення державного контролю за оформленням трудових
відносин.
- організацію роботи щодо додержання законодавства про працю,
охорону праці, організацію соціального діалогу тощо.
- відділ при виконанні покладених на нього завдань взаємодіє з
органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об’єднаннями громадян.
За вказаний період юридичним відділом виконавчого комітету Радомишльської міської ради було проведено наступну роботу.
І. Претензійно-позовна робота
Так, у звітний період юридичним відділом здійснювалось представництво інтересів міської ради та її виконавчих органів у судових справах, які розглядались у рамках цивільного, адміністративного та господарського судочинства.
Вказані вище справи, виходячи з предмету позову, поділяються на наступні категорії:
- житлові спори (в т.ч. усунення перешкод в користуванні майном; тощо), які розглядались в порядку цивільного судочинства;
- земельні спори (в т.ч. усунення перешкод у користуванні земельними ділянками; припинення права користування та права власності на земельні ділянки тощо), які розглядались в порядку цивільного судочинства;
- майнові спори (в т.ч. визнання права власності, надання додаткового терміну для прийняття спадщини тощо), які розглядались в порядку цивільного судочинства;
- адміністративні спори (в т.ч. скасування рішень Радомишльської міської ради та її виконавчого органу тощо).
Серед їх загальної кількості слід відмітити адміністративний позов за позовними вимогами Матюшенко Марії Григорівни до Радомишльської міської ради «Про визнання протиправним та скасування рішень №365 від 13.09.2018 та №150 від 12.09.2018». У вказаній справі 30.03.2019 року Житомирським окружним адміністративним судом винесено рішення про відмову у задоволенні позовної заяви Матюшенко Марії Григорівни до Радомишльської міської ради за безпідставністю.
ІІ. Розгляд заяв, звернень, скарг, що подавались суб’єктами звернення, у порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян».
За вказаний період юридичним відділом виконавчого комітету Радомишльської міської ради опрацьовано 46 звернень, з них – 1 депутатське звернення, що подавались заявниками в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян». Крім того, посадовими особами відділу, щоденно (у робочий час) надаються усні консультації громадянам з приводу роз’яснення норм діючого законодавства у тих чи інших сферах їхнього застосування.
При цьому, слід зазначити що юридичним відділом виконавчого комітету Радомишльської міської ради протягом вказаного періоду було надано:
7 – відповідей на запити Житомирського обласного територіального
відділення Антимонопольного комітету України, Коростишівської місцевої прокуратури, Центр ДЗК, Радомишльського ВП Коростишівського ВП ГУНП в Житомирській області;
9 – характеристик на запити Радомишльського районного відділу з питань пробації Центрального міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та Міністерства юстиції;
14 – характеристик на запити Радомишльського ВП Коростишівського ВП ГУНП в Житомирській області;
10 – характеристик на запити громадян.
ІІІ. Розробка рішення виконавчого комітету та рішень сесії Радомишльської міської ради.
На засіданнях виконавчого комітету Радомишльської міської ради були прийняті наступні рішення:
- Про створення адміністративної комісії при виконавчому комітеті Радомишльської міської ради;
- Про надання дозволу на укладання договору дарування житла - 2 рішення;
- Про надання дозволу на вивчення правочинів щодо нерухомого майна;
На засіданнях сесії Радомишльської міської ради було прийнято рішення:
- Про затвердження Статуту комунального підприємства «Благоустрій міста» Радомишльської міської ради та викладення його в новій редакції
- Про внесення змін і доповнень до контракта з головним лікарем комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Радомишльської міської ради.
- Про переукладання контракту з директором міського комунального підприємства"Водоканал" Радомишльської міської ради Житомирської області.
- Про затвердження Статуту Радомишльської територіальної громади в новій редакції.
- Про затвердження Положення про юридичний відділ Радомишльської
міської ради.
- Про внесення змін до рішення міської ради від 17.10.2012 № 391 “Про прийняття майна у комунальну власність міської ради”.
- Про придбання у комунальну власність Радомишльської міської ради
нежилого приміщення.
Крім того, юридичним відділом систематично здійснюється правова оцінка та погодження локальних нормативно-правових актів.
ІV. Розгляд справ про адміністративні правопорушення.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Радомишльської міської ради від 31.01.2019 № 239 «Про створення адміністративної» було створено адміністративну комісії при виконавчому комітеті Радомишльської міської ради
За останній квартал поточного року адміністративної комісії було проведено 7 засідань.
Винесено 30 постанов по справах, з них:
- 12 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу, в сумі – 3536 грн., на даний час сплачено штрафу в сумі – 1037;
- 18 – про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження.
VI. Діяльність ради з питань опіки і піклування Радомишльської міської ради.
Відповідно до рішення Радомишльської міської ради від 02.03.2018 № 167 «Про утворення ради з питань опіки і піклування» було створено раду з питань опіки піклування.
За останній квартал поточного року було проведено 1 засідання ради з питань опіки і піклування.
За заявою ради з питань опіки і піклування було задоволено повністю судовим рішенням:
1 – заяву про звільнення від обов’язків опікуна про визнання фізичної особи недієздатною та призначення нового опікуна;
2 – подання про встановлення опікунства та призначення опікуна;
2 – заяв про визнання особи недієздатною.
VII. Здійснення контролю за додержанням законодавства про працю.
Під час здійснення контролю за додержанням законодавства про працю з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержанням мінімальних гарантій оплати праці, оформлення трудових відносин що покладаються у обов’язки інспектора з праці згідно постанови КМУ № 295 від 26.04.2017.
В поточному році на території Радомишльської міської ради було проведено ряд практичних та профілактичних заходів, а саме заходів контролю направлених на легалізацію трудових відносин: проведено зустрічі з керівниками на 34 об’єктах господарювання різної форми власності де проведено роз’яснювальну роботу щодо дотримання законодавства про працю, в результаті таких заходів було оформлено трудові відносини з 24 працівниками.
З метою більш дієвого контролю інспектором з праці за аналогічний період було підготовлено та проведено 6 інспекційних відвідувань під час яких перевірялись об’єкти господарювання на предмет використання не зареєстрованої найманої праці в ході таких перевірок порушень виявлено не було.
Також інспектор з праці міської ради приймав участь у 5-ти перевірках ініційованих Держпраці у Житомирській області на об’єктах господарської діяльності розміщених на території міської ради, під час яких також проводилась роз’яснювальна робота щодо дотримання законодавства про працю та було оформлено трудові відносини з 8 працівниками.
В подальшому плануються заходи щодо забезпечення оформлення трудових відносин, створення робочих місць, належної оплати праці, одержання соціальних гарантій на кожному об’єкті господарської діяльності незалежно від форми власності що розміщуються на території Радомишльської громади.
Начальник юридичного відділу С.В.Старовойт