Радомишльська громада

Житомирська область, Радомишльський район

Сьогодення МКП «Водоканалу»

Дата: 27.11.2018 15:44
Кількість переглядів: 166

Вода - найважливіша складова середовища нашого існування. Після повітря, вода  - другий за значенням компонент, необхідний для людського життя. На Землі не існує жодного живого організму, в якому немає води, навіть найпростішого. Відомо, що рослини на 80-99% складаються з води, тварини - на 60-75 % , а місячний ембріон людини аж на 97 %. І хтозна на скільки нам ще вистачить води? А, можливо, й нашим нащадкам.

Тому задаєшся питанням: «Хіба я стільки використовую води?»

Давайте підрахуємо. Щодоби МКП «Водоканал» подає радомишлянам до 800 кубометрів води, тобто з розрахунку на одного містянина припадає в середньому щонайменше 50 літрів. Тобто, якщо враховувати рекомендації науковців стосовно неодмінного споживання людиною не менше двох літрів води за добу, виходить більш ніж достатньо. Тим більше, що не всі мешканці міста користуються водогінною мережею, маючи власні колодязі чи свердловини. А ще, чимало споживачів віддають перевагу воді з природних джерел.

         З подачею води проблем майже немає, а от якісні показники водопровідної води є одним з постійних нарікань споживачів до комунальників. «Але з крана тече вода схожа на чай»,- скажете ви. Так, цілком згодні. Адже та вода, яку подає МКП «Водоканал», і отримаємо ми – дві різні види води. Все залежить від водогону, через який подається вода.

Це зумовлено технічними проблемами водогінної мережі: зношеність багатьох ділянок водогону, а також замулення трубопроводів (мається на увазі осад всередині труб, який подекуди сягає 70 відсотків). Відтак через зношення виникають пориви, внаслідок яких трубопровід забруднюється, «всмоктуючи» в себе при припиненні подачі води довколишній мул. Сама водогінна система дуже стара. Врешті ремонтники прагнуть зменшити ризики забруднення й технологічно, коли щонайперше «ізолюють» місце пориву хомутами, а вже потім вдаються до «хірургічного втручання».

До того ж, за словами фахівців підприємства, вже відходить у минуле сумна практика відключення всього міста, коли виникає потреба виконати аварійні чи ремонтні роботи на окремих відгалужених ділянках. Поступово тут встановлюються засувки. Хоча коштують вони недешево: кожна подібна новація обходиться щонайменше у 1,5 – 2 тисячі гривень на розвідних мережах, а на магістральних трубопроводах – до 16 тисяч. Втім, протягом останнього року встановлено 20 нових засувок на відгалуженнях та чотири – на магістралях. А на зміну старим трубам приходять сучасні пластикові. Таку заміну зроблено зокрема на Купальній вулиці, а також на магістральній ділянці по вул.Короленка.

Аби зменшити ризики від надмірного тиску, який здебільшого і призводить до поривів, вода у місто подається сучасними високопродуктивними насосами, що працюють в автоматичному режимі. Тобто, при зниженні споживання води (таке, приміром, відбувається вночі) автоматика зменшує її подачу на місто та відповідний тиск. А це –

(на фото:директор МКП "Водоканал" Р. Демчук)

надійно, економно і мінімізує зайві ризики ушкоджень від надмірного тиску на водогінну систему, зменшуючи, звичайно, й незаплановані витрати води.

До речі, повсюдний облік води був і залишається одним з пріоритетів. Тож підприємство зараз встановлює будинкові лічильники води у багатоквартирних будинках, яких у місті 123, і вже придбано 11 таких приладів обліку.

На фоні всіх потреб функціонування підприємства, комунальне господарство часто виглядає як "чорна діра": скільки в нього не інвестуй, все здається неефективним. Під час латання поривів на одній ділянці може виникнути кілька на інших ділянках.

Дуже просто опинитися в ситуації, коли всі незадоволені твоєю роботою. Депутатам здається, що "Водоканал" витратив занадто багато коштів на ремонт, мешканці скаржаться, що ремонт йде недостатньо швидко й ефективно.

Якщо перейти від філософії вічного латання дірок до управління комунальним підприємством за законами менеджменту, то можна

 (на фото:лаборант підприємства - Г.Токарева)

створити проекти, здатні запустити систему. Реалізація простих та очевидних рішень дозволить створити передумови для модернізації комунального об'єкта в цілому. Але для цього потрібні великі кошти. А ще кожному споживачу потрібна громадянська свідомість, яка дасть змогу працівникам "Водоканалу" займатися щоденними запланованими роботами, а не виявляти самовільні врізання в систему водопостачання  та водовідведення. Громадяни повинні знати, чим їм загрожує незаконне використання громадських ресурсів. Примусове від'єднання і штраф.

Сьогодні МКП «Водоканал» працює як злагоджений механізм. Утепляється приміщення, замінюється старе обладнання на нове. І коли ми говоримо, що вода камінь точить, дивлячись на всю цю систему, то воно так і є.

На фото: майстер станції другого підйому - В.Карплюк.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь