Платіжки за використаний у листопаді газ спричинили паніку серед споживачів блакитного палива
Цього місяця платіжки за використаний у листопаді газ спричинили справжню паніку, адже вказані у них суми збільшилися щонайменше удвічі. Докладних роз'яснень не змогли отримати і зареєстровані на офіційному сайті споживачі енергоносія в особистому кабінеті сайту. Лише оператор гарячої лінії роз'яснив, що газопостачальні підприємства запровадили рекомендовану плату за наступний місяць. Сплачувати її, чи ні – споживач може вирішити самостійно, але про це нікого не попередили.
Рекомендований платіж – це ще одна графа у квитанції, яку ніяк не виділили, проте одразу у вічі впадає, виділена жирним шрифтом, завищена сума до сплати та попередження про штрафи у випадку заборгованості. Цього місяця в усіх споживачів вона як мінімум вдвічі вища, оскільки до вартості спожитого газу в листопаді газу додали зпрогнозовану суму, на яку ви можете використати блакитного палива у грудні.
На квитанції відсутні роз'яснення як з’явилася така сума чи принаймні сповіщення про запровадження рекомендованого платежу. Натомість, поруч з сумою помістили повідомлення про необхідність здійснити оплату протягом 5 днів після отримання рахунку.
У ТОВ «Житомиргаз збут» розповіли, що нововведення пов'язані з новим законом «Про житлово-комунальні послуги». Згідно з ним, постачальники комунальних послуг отримали право штрафувати споживачів за несвоєчасну їх оплату. Відсотки нараховуватимуться за кожен протермінований день. Відповідно до нового закону, пеня може з’явитись при найменшому порушенні термінів платежу за комунальні послуги і, зокрема, за газ. Щоб уникнути подібних зайвих нарахувань, постачальник і рекомендує здійснити передоплату. Наче все зрозуміло, але навіщо нав'язувати передплати та "лякати" споживачів сьогодні, якщо штрафи, передбачені законом, почнуть діяти лише з 1 січня 2019 року.
З іншого боку, подібна практика добре знайома клієнтам Укртелекому, котрі у своїх платіжках уже досить давно бачать аналогічну пропозицію – «рекомендовано до сплати», але там абонплата фіксована.
Тут же трапилось так, що споживачу про інновацію не надали зрозумілої інформації ні на квитанціях, ні в мобільних додатках, ні на офіційному сайті. Не було роз'яснень і у засобах масової інформації.
Щоб у пересічного громадянина не виникало паніки та запитань, логічно було б у графі «до сплати», яка виділена жирним, вказати суму, яку людина повинна заплатити за вже отриману послугу, а нижче – суму, яку їй рекомендують заплатити за наступний місяць. Тоді споживач може сам обрати чи платити йому за два місяці, чи лише за один. З цією метою у квитанції є порожня графа «сплачую», де споживач може самостійно вписати суму, яку хоче перерахувати за отримані послуги. Самостійно можна вводити суму і при оплаті через мобільні додатки.